BBM Yönetim Kurulu Üyesi Yusuf İlbak ile firmamızın kuruluş hikayesini konuştuk

BBM Yönetim Kurulu Üyesi Yusuf İlbak ile firmamızın kuruluş hikayesini konuştuk

Kendimizi geliştirmeye devam ediyoruz!

BBM’in kuruluş hikayesi nedir ?

BBM, 1998 yılında açıkhava mecralarının profesyonel şekilde satış ve pazarlanmasının yapılmasıyla birlikte baskı ihtiyaçlarının artması sebebiyle doğdu.

2005 yılına kadar açıkhavada baskı ile ilgili çözümleri dışarıdaki matbaalardan temin ediyorduk. Ancak dışarıdan temin edilen ürünlerde hız, kalite ve operasyonel kolaylıkla ilgili eksiklikler hissediyorduk. Baskılar söz verilen tarihlerde teslim edilmiyordu, renkler müşterinin kurumsal renkleriyle uyuşmuyordu ve ürün kalitesi beklentilerimizi karşılamıyordu. Bu sebeple tüm bu baskıları kendimiz üretmeye karar verdik. İlk olarak billboard afiş üretimi ile başladık. Daha sonra CLP afiş üretimi ile devam ettik ve açıkhava afiş baskı ürünleri basımına ağırlık verdik. 90’lı yılların sonunda hala billboardlar 12 parça olarak basılıyordu. Ofset baskı tekniğiyle %99,9 müşterinin kurumsal renklerine uygun ve 4 parçada basılabilen standart dışı ebatlarda müşterilerimize hizmet vermeye başladık.

2010 yılında Orhanlı’daki fabrikamıza taşınmamızla birlikte ofset baskı hizmetimizin yanı sıra, dijital makine parkurumuza yaptığımız yatırımlarla yaptığımız işi geliştirdik ve hizmet yelpazemizi oldukça genişlettik.

Müşterilerimizin beklentisi olan, hız, kalite, yeni/alternatif ürünler ve fiyat avantajı gibi kriterleri gözeterek kendimizi sürekli geliştirmeyi her zaman ilke edindik. Orhanlı’ya taşınmamızla eş zamanlı sevkiyat ve lojistik birimlerimizi daha da geliştirerek müşterilerimize vermiş olduğumuz zamanında teslimat sözümüzü tutmaya devam ediyoruz. Ekibimizin tamamı çok uzun yıllardır bizimle beraber çalışıyor ve sürekli olarak kendi alanlarında eğitimler alıyorlar. Hem çalışanlarımıza hem makine parkurumuza yaptığımız yatırımlarla sektörün lider firması olmanın haklı gururunu yaşıyoruz.

BBM baskı sektöründe nasıl bir iddia ortaya koyuyor?

Kaliteden ödün vermeden, hammadeyi kendimiz ithal ederek ve müşteriye zamanında teslimat ile sektörde farklı bir konumdayız. Piyasada özellikle Solvent bazlı üretim yapan makinelerle iş yapan çok fazla oyuncu var. Bizi rakiplerden ayıran bir diğer konu ise Durst, HP gibi dünyanın en iyi makine üreticileriyle yaptığımız işbirlikleridir. Bu lider firmaların makineleri ile rakiplerimizden kalite olarak çok net bir şekilde ayrışıyoruz ve müşterinin kurumsal renklerini en iyi şekilde ve en yüksek çözünürlükte yansıtabiliyoruz.

Ayrıca ürünlerimize verdiğimiz garanti süremiz, solventsiz üretim ile sağlığa zarar vermeyecek ürünlerimiz ve bu konuda aldığımız sertifikalarımızla rakiplerimizden ayrışıyoruz ve bu konuda mütevazi davranmıyoruz.

Baskı sektöründeki yeni trendler neler?

Özellikle dijital baskıda ciddi bir gelişim söz konusu. Bu konuda baskı kalitesi, renklerin canlılığı, çözünürlük ve hız en önemli faktörler. Biz müşterinin istediği kalitede ve yüksek hızda ürün üretebilme kabiliyetine sahibiz. Sektördeki tüm trendleri takip ediyoruz. Bunun için gerek yurtdışı fuarlar gerek lider makine üreticilerin Demo Center’larını ziyaret ederek en yeni teknolojileri takip ediyoruz.

Tüm Dünyada geri dönüşümü olan, PVC içermeyen ürünlere doğru bir eğilim var. %100 geri dönüşümlü ürünler kullanarak doğaya dost bir firma olmayı sürdürüyoruz.

 2019 yılının yarısını tamamladık, tüm yıldan beklentiniz nasıl?

Genel olarak ekonominin durağan seyrettiği bir yılda biz büyüme hedeflerimize paralel büyümeye devam ediyoruz.

En kaliteli ürün, hizmetleri sunabilmek için sürekli gelişim gösteren bir firma olmaya devam edeceğiz.